Nakon što smo pogledali najavu avantura novog Kratosa u četvrtom delu God of War serijala (koji se zove samo God of War), želeli smo da i sami isprobamo igru. Na pitanje zbog čega igra nema oznaju “4”, tvorci kažu da su na ovaj način želeli da završe trilogiju i krenu u novu Kratos priču, bez obzira na to što je u pitanju isti Kratos tj. upravo onaj koji je preživeo sva dešavanja u prethodnim delovima.
Ono što se odmah primećuje jeste da je kamera drugačija nego do sada. Spuštena je, iza leđa glavnog junaka i najvažnije od svega, možete je u potpunosti slobodno kontrolisati. Ovo je izuzetno važno jer na ovaj način možete da razgledate okolinu, ne samo diveći se sjajnoj grafici ili motriti da vas neko ne napadne, već ćete ovako otkrivati i skrivene lokacije koje često kriju kovčege i druge predmete od velike važnosti. Unutar kovčega naći ćete armor rune koje su vam potrebne jer predstavljaju resurs ove igre a tu će biti i dodaci za zdravlje, snagu, pojačavanje napada i drugo.
Kao što je jasno iz demoa, u igri Kratos ima sina koji je vaš saborac. Ipak, nećete moći da ga kontrolišete u igri, već ste sve vreme u ulozi starog oca, izuzev što od sina možete zahtevati da vam pomogne prilikom borbe tako što će odapinjati strele koje nosi sa sobom. Strele takođe mogu biti “strujne”, obične ili vatrene (makar za sada) i upravo na vama je da odaberete i tip strele koju će klinja odapeti.
Rage metar je naravno sveprisutan u igri ali za razliku od prethodnih delova ovde ima funkciju i tokom samog narativa i vašeg odnosa sa sinom a potencijalno i drugim prijateljski nastrojenim likovima.
Velika promena u borbi, pored sekire koja je sada glavno oružje Kratosa su i same kontrole. Udarci se sada zadaju na triggere, a ne kao pre, što doprinosi raznolikostii omogućava da fokusirate napad i pređete u mod za nišanjenje, kada je moguće baciti sekiru u daljinu na protivnike.
Sekira, koja se može koristiti i za otkrivanje tajnih lokacija, takođe može biti odbačena (ili zarijena u protivnika) pa borbu nastavljate golim rukama, sve dok je “ne pozovete” nazad. Upravo na ovaj način možete da razvijete neke napredne komboe i opcije prilikom borbe.
Sina, kao što smo rekli, u potpunosti kontroliše računar ali on ne može biti u direktnoj opasnosti, pa za njega ne morate brinuti. Tvorci kažu da je ovoga puta fokus još više na samoj priči, kao i istraživanju mitologije a kao što je jasno po okruženju u kojem se nalaze i po trolu koji vas napada u prvom demou iz igre, Kratos ovoga puta istražuje nordijsku mitologiju a ne grčku, za koju se igra do sada vezivala.
Naravno, pored priče i borbi, veliki element u igri biće i logičke glavolomke, a dosta se očekuje od interakcije vas i vašeg sina, jer je ideja tvoraca da učine igru takvom da Kratos i njegov sin budu povezani u skoro svakom trenutku, na ovaj ili onaj način.
Za sada nije sigurno kako će funkcionisati sistem napredovanja kroz nivoe, što ćemo morati da sačekamo i saznamo u mesecima pred nama, ali se zna da Kratosu glas daje potpuno novi glumac. Igra trenutno radi na standardnom PS4 Dev kitu tako da za sada nema informacija da li će biti viših rezolucija i 60 frejmova u sekundi.
Sve u svemu, God of War deluje kao izuzetno zanimljiv naslov, pravi naslednih prethodnog dela i videćemo kako će mudrost koju su donele godine pomoći, ili odmoći Kratosu u borbi sa protivnicima ali i podizanju sina.
preuzeto sa:
http://play.co.rs/2016/06/e3-2016-igrali-smo-god-of-war/